''Jestem Maniek, mały kundelek którego nikt nie chce.. a to dlaczego? czy ja jestem brzydki? czy robię coś źle? czy czymś zawiniłem? nie sądzę, a może mój rudawy kolor zraził ludzi? ( Uwielbiam przebywać z ludźmi i próbuję się im przypodobać, daję się głaskać i bawić się chcę, ale na nikogo to nie działa. Czy ja nie zasługuję na miłość?
A może mnie pokochasz? może dasz mi ciepły kąt w twoim domu i poczucie bezpieczeństwa, którego tak potrzbeuję. Nie jestem jeszcze stary, mam tylko 4 latka. Całeżycie przedemną! a może przed nami? proszę pomóż mi...''

Imię tego ślicznego psiaczka już znacie. To Maniek. W schronisku jest od połowy października, ZA DŁUGO! Nieco konfliktowy co do psów, bo po prostu nie potrafi się z nimi bawić Zawsze kończy się to pogryzieniem, a w schronisku na prawdę nie ma miejsca żeby oddzielić go od reszty, więc nadal przenosimy go i zmieniamy mu miejsce mając nadzieję, że w końcu się dogada z resztą psów. Więc dom docelowy powinien być bez innych psów. Ten milusi kundelek uwielbia przebywać z ludźmi, dogaduje się z nimi świetnie!
Dogaduje się z każdym, on po prostu kocha wszystkich!
A może pokochasz na stałe Mańka? może akurat on będzie twoim oczkiem w głowie?

Maniek czeka na Ciebie w 'schronisku dla bezdomnych psów' w Jastrzębiu Zdroju ul. Norwida 50